Friday, February 13, 2009

selamat menyambut 14 februari.

selepas minggu kedua dalam bulan februari adalah hari memperingati kekasih. gua bukan nak mempertikai kan hak sesiape mahu menyambutnya bagi gua itu adalah kehendak diri masing-masing dan gua tidak layak untuk menafikan hak sesiapa sama ada mahu menyambutnya ataupun sekadar lepak makan dan minum di jalan alor bukit bintang.

tapi perjalanan gua semasa melompat-lompat dari sebuah stesen ke stesen monorail lain ada satu panorama yang menarik,ianya tiada pada hari lain...selain sales person yang sibuk mahu menjual produk kekuatan dan kesihatan,sambil menawarkan freegift cd kamikaze untuk setiap pembelian produk mereka yang rata-rata ade di kaki-kaki jalan

untuk hari ini banyak orang membimbit bakul berisi bunga2 ros merah,putih,pink (dari observation gua)jangan salahkan mereka dengan usaha murni mereka for their living,daripada ape yang di tawarkan pada gua tadi untuk bunga segar dengan decorate yang cantik berharga rm 10,ok pe kalau dapat membuat someone appreciate that effort and will wait for upcoming year on the same date kan.

sedang gua duduk di satu sudut sambil mendengar lagu,dan menyelak-yelak buku baru gua pinjam "wagner case" sementara menunggu untuk kenderaan awam terkemuka negara datang menjemput gua. lirikan sesetengah pihak terhadap diri gua,sedikit pun tidak gua hiraukan.

satu suara lembut tegur gua dengan ayat mcm nie, "bro someone have put a note on your back" dia cabut then give it to me,gelak-gelak kecil melepasi gua,gua meneliti small note tu its sound like this "pencinta wanita"

nie mesti kerja budak-budak tadi, time gua lepak same kat dome tadi,nti lu org gua balas...tak gune malu-malu gua nie sape mahu tanggung...

20 comments:

mr. hafis said...

"untuk hari ini banyak orang membimbit bakul berisi bunga2 ros merah,putih,pink"

gua dah tau ros mana lu cerita.

2ndCyllinder said...

menarik la entry lu..tp, gua tertarik dgn perkataan "ros" yg digunakan..

Adexx Boxx said...

hahahaha....lu memang pencinta WANITA kan??

apa cerita dating lu semalam??

Umie said...

kah kah kah.... aku suka tindakan kenkawan ko yg kat Dome tuh... sgt bagus... nasib baik diorg x selitkan note yg bertulis "I am not virgin anymore"

muahahahahahhahahaha

Faten said...

Hehe xpa la pek :D

mrblind said...

hahaha..dah jadi macam duta valentine day lu semalam..

Rajuna said...

kalau suara lu sengau, memang tak syak lagi..lu memang orangnya!

Faten said...

Emmm apek ku xmaw bg hahaha, mcm syg plak adoi

zairi said...

lu saje promot diri kan.sblom sarung baju pun lu dah siap2 tampal itu note suruh perempuan cinta sama lu.lu memang memang lonely.

H said...

eleh, note tu gua tau lu tampal seniri.
blah la pek...
:p

Sweety Cutielady said...

hahahaaaaa....

l.i.f.e said...

haihhh..tak tau lagi dah nak cakap apa sama kamu ni

fara[the]bugbuster said...

hahahhaha... kat tempat awam plak tuh... ahahahhahaha

emeynoraship said...

camner la diorang boleh suka ngan cerita lu ni Apek. Jangan delete comment aku Pek.

.farah. said...

hm.ellehh..lu yg letak sendiri kan note tu? nak salahkan org lain pulak..

teddi said...

apek mana menghilang nie..
xkan honeymoon kot

ghimau said...

huhuhu

ghimau said...

huhuhu

Anonymous said...

ohhhh,lu bukan pencinta wanita yeeeee? (angkat angkat kening) MUAHAHA

apek terror said...

untuk semua- lu orang caye la budak-budak itu yang kasi tampal,x kn gua sendiri mmg x masuk akal.