Saturday, April 18, 2009

hak?? salah jika ia dinafikan..

oh gua sedang menjalankan kajian tentang kesedaran hak asasi manusia di malaysia,tentang hak-hak yang sedang dicabuli atau yang bakal dicabuli...semua ini penting bagi menjamin keseimbangan hidup di alaf baru kabinet menteri kesayangan yang baru ini. selama ini masih ramai lagi yang kabur tentang hak sebagai manusia, ape kesedaran sivik? belum cukup bagi masyarakat,kerana sedang lena diulit mimpi akademi fantasia..masih lena mengenakan selimut penipuan dan asyik mendengar omong-omong kosong. jangan silap gua bukan dari mane-mane parti politik,gua hanya mahu tahu kedudukan hak yang selalu digembar-gemburkan.

jika dilihat malaysia yang disayangi ini,memang pesat membangun,pencakar langit sane sini,tetapi harus diingat malaysia bukan dikalangan negara maju lagi..ironinya sangat menyedihkan bukan. cuba bayangkan,jika gua mahu menaiki basikal di MRR2,boleh dikatakn aktiviti ini same seperti kelakuan pengebom berani mati di bali.kemudahan untuk orang yang berbasikal amatlah terhad di negara ini. mungkin pengguna basikal sudah dilupakan dan terlalu ketinggalan zaman pada masa ini. tidak perlu gua bezakan situasi disini dengan london,cukup gua amati kemudahan untuk rakyat disingapura berbanding kemudahan untuk rakyat malaysia. beza memang berbeza..walaupun singapore yang mane asal usul pemimpin mereka dari malaysia sendiri.

dasar liberal and open minded semasa melontarkan sesuatu pendapat yang amat rasional adalah amat perlu sekali,gua boleh terima pendapat semua orang dengan tangan terbuka,gua boleh terima kritikan orang pasal gua...gua tidak membuat keputusan tanpa usul periksa,gua tak kan mengatakan yang pendapat dari orang lain hanya hingusan (*nie kelakar sebab nampak sangat dangkal pemikiran). gua tidak menulis seperti mane azwan ali menulis diblog nya. itu hak dia untuk menulis...siapa gua untuk mempertikaikan hak nya atau memperlekehkan pendapatnya...

8 comments:

S.YanaZ said...

Hazwan Hali......???

zairi said...

mana2 pun kita pegi,malaysia gak la yg masih aman.cuma budak2 bodoh je yg masih memekik melolong buat rusuhan kat jalan2 & kat stadium2.yg lain2 masih ok.masih x kena halau dari skolah kalau pakai kopiah putih.tapi kalau lu nak cepat kaya,lu pegi kat negara orang.orang tua2 cakap,hujan emas kat negeri orang.

- said...

negara kite ni ade kemajuan & kemundurannya...

but we are the one who must know how to enjoy live in malaysia..

tak gitu?? ;p

heheh..ni mcm ade maksud tersirat je entry ni?? adakah????

Umie said...

lu follow blog azwana itu??? tak ku sangka beb!!!

muahahahaha

Mr Hitler said...

gile la Pek dasar Liberal and Open Minded ek pek.

KARKADEWA said...

lu ngan azwan ali mmg berbeza...
haha...

Rajuna said...

hazwan ali
BUKAN I!!!

FAHAM?

hihi

2ndCyllinder said...

Azwan ali? jgn tidur lg?