Monday, January 12, 2009

lu orang percaya tak pada split identity crisis?

nie pasal malam minggu,pasal malam tu gua pelik...gua bagai kan orang lain semasa kejadian,mungkin gua ada 2 orang dalam diri nie macam dalam prison break tu watak nikki,gua boleh bertukar menjadi liar di luar kawalan tanpa gua sedari...rupa paras sempurna ini memang mempunyai kelebihan,wal hal ia nya tidak disangka dan tanpa gua sedari. ianya bermula dengan....sebuah kereta...

ya hanya sebuah kereta,rekod pemanduan gua memang bersih sebersih kulit muka gua licin tanpa sebarang masalah jerawat mahupun parut kesan jerawat lampau. ciri-ciri ini menyebabkan gua jarang menghadapi masalah speed trap,saman seat belt, perihal kereta pula gua hanya tahu bab-bab basic je...seperti bawak2 jalan,rosak anta servis...(tu pun kereta org la gua tolong je). paling teruk hanya gangguan dari polis wanita yang memaksa gua memberi no telefon padanya.

tentang gaya pemanduan pula gua lebih selasa dengan had laju standard negara ini,jika keadaan memaksa gua berani tekan sehingga 120km/j semasa jalan menuruni bukit terutama di highway ataupun jalan yang berlorong 3,4 atau 6 sahaja. gua pernah menaiki kereta dengan kelajuan sonic di highway ternyata ianya mampu membuat diri gua membisu seketika dan jantung gua seakan henti berdegup.

tapi semalam memang itu bukan gua,itu the other part of me...bende nie jadi lepas gua tgk middle mirror kete membe gua..gua terasa angin dan bengis secara tetiba,berbekalkan kancil 850 bersistem turbo itu je yang gua pasti selepas tanya empunya kereta. gua masih ingat saat mengerikan itu.

sebuah kereta kancil mengekori rapat gua dibelakang,lokasi lepas sg besi...siap high beam lampu..co-pilot gua cakap pakai seat belt lelabah racing tu..then berlumba..start dari nk masuk MRR2 tu. memecut masuk gaya drift di susur masuk tu,gua ingat membe gua cakap excellent,cilok sane,cilok sini...elak2 keta...memang thrill..sampai sekarang gua masih misteri mane datang kekuatan itu,tuhan tak suke racing bukan?? misteri sungguh...

gaya gua persis sebastian loeb,pemanduan gua semacam michael schumacher..bile gua sudah sedar kelajuan kereta pada 180/210km/j,gua jadi panic dan asyik menekan brek bagi memperlahankan kenderaan pertama gua bawa dengan kelajuan sonic. tetiba gua rasekan muke licin gua seperti terkene hujan baru nak turun di bahu jalan,gua tengok atas...siot tingkap bilik tak tutup hujan tempias masuk dalam..jadah punyer mimpi..

16 comments:

KARKADEWA said...

bukan lu slalu mimpi basah dgn scha yahya je ke..??

mrblind said...

kancil turbo..gua ada seekor..kalau lu nak try..datang rumah..gua boleh buat mimpi lu jadi kenyataan..hahaha

MaSHee said...

Aku rasa lu kena lepaskan keinginan lu tu bro! Smpi bw dlm mmpi...tu dah kes serius bro!

Adexx Boxx said...

citt tajuk punya semangat..split identity... aleh bab mimpi....

memang split terus identity gua bawa lu punya entri....

Anonymous said...

fuh.... i mimpi lawan karaoke dgn u ? tu mimpi ke kenyataan ek ? HAHHAH

.farah. said...

pehh.mimpi gampang namanya.haha.

Rembo said...

huh azman. lepas tu minyak abis. satu lagi. nikki tu bkan watak dalam Heroes ke? hik3

AchiQue said...

michael schumacher kalau dengar cerita ko ni pon mesti rasa nak lenyek2 kau pakai ferrari. hadoiiaii..

Rajuna said...

lu tak penah baca ayat kursi waktu tidur eh?

Blacksodium said...

jubo lu nikki berlakon kat prison break.. sepol sujakkk... !!!! hahaha

zairi said...

x abis2 ngan mimpi ngeri la lu ni.lu ngan rajuna pun sama x baca ayat kursi sblom tido.

Anonymous said...

entri baik punya -.-

apek terror said...

karkadewa- waklu scha tu garang gua tkut..

mrblind-adui gua tkut la memandu laju..

sheerna-nape nyesal gua telus dalam menulis..hehe..

aku dia n kamu- peh tak berani la wei...

adex- relax2 jom pekene kopi dulu..

masrahman- ape lagi jom la lawn gua ok je..

farah- mimpi kete ok..bukan mimpi gampang...

rambo- azman jadah,fyi gua miss letak pull stop after words "tu" ok..plz read it back nicely hehe...

achique-lenyek gune kete x pe,jgn lenyek atas nasi baru masak x rela i...ahaha...

rajuna-tak penah bace,tp gua hafal gak separuh itu ayat...

cabex- wak lu la gua dh mention pull stop at word "tu" ok..

zairi-gua bace tp separuh je tu yg mcm nie kot..

maisarah-tgk rupe la pun elok semacam kan....

H said...

eleh, mimpi je rupe nye.
demyu pek.
baru ingat nak ajak racing same si big butt.
;))

ilazz said...

ingat kan betul ler citer lu nih. memang siyott tul. hehe..

apek terror said...

cikenit- peh big butt lu laju berdesup jap je dh ilang tempoh hari mesti gua kalah wei....

ilazz- memnag betul cume mimpi la...mimpi betul pe...