Wednesday, December 3, 2008

hidup nie susah kalau menari atas permaidani penipuan

semalam gua buat pemeriksaan kesihatan,bukan sebab gua sakit. tapi sebab gua memang menjage kesihatan. first sekali gua kene pegi daftar..sampai je kat table tu jururawat tu bertengkar sekejap dengan gua..

"adik nie belum 18 tahun tak payah la buat pemeriksaan ini yea" ini nurse tu kate bukan gua ok.

tersipu-sipu gua dibuatnye..yea la dia siap tarik-tarik gua marah cakap tak payah,gua hulur ic then dia terus diam dan malu,gua sedikit pun tak marah kerana kejujuran dia menjalankan tugas. sungguh tinggi nilai integriti dia sebagai seorang nurse,kalau dia jadi menteri mesti dia tak kan sewenang-wenang menjual AP untuk kepentingan saku sendiri. moral dia juga mesti tinggi sebab kejujuran memang jelas dimatanya.

lepas tu gua cek darah,tunggu jap result,yang buat gua pelik nape resit cek darah gua nie macam no telefon siap dengan name. ANA01266974$#%^^ mcm nie la..pelik kan..

lepas tu ukur tinggi,timbang berat ukur pinggul,semua dieorg kasi ukur,gua layan je..last sekali sesi kaunseling dia tanye macam-macam,yang bab kesihatan memang gua jawab,tapi kalau tanye macam " asal mane? dh kawen ker belum? dengan sape dtg? hensemnya awk nie..." gua jadi bingit mahu jawab memang lu cantik tapi gua nie buat check up ok.

last sekali bile sampai rumah gua belek report check up gua tadi,same gua belek passport gua yang buat gua pelik nya. nape dalam report nie tinggi gua 169 tapi kat passport nie 175.memang la lu cantik tapi jangan la tipu gua macam nie nurse.

10 comments:

Anonymous said...

hahah kalau u dtg kt tempat i kerja , mmg tak ah i nak ckp u hensme ke pe , sume sama rataaa hahaha

l.i.f.e said...

heh, dah kurang 6 cm? i wonder where it went to

Rembo said...

gua saspek kejadian ni kat poliklinik zain.

H said...

eleh...
i69 je?
tade la tinggi mane pun.saing2 la ngan ciki ni.
muahahaha...
:p

.farah. said...

laa..mmg la tinggi lu 169 kan? mane dtg nye 175 tu? pentipu btol la.

teddi said...

emm ala pek tah2 nuse 2 silap ke
tapi dari dulu gua muskil kenapa lah semua perempuan suka kat lu.. emm gua nak berguru ngn ko lah pek

zairi said...

lu nak gitau pasal ketinggian lu ke or pasal si kejujurawatan tu? sajee je la lu ni...

apek terror said...

masrahman- hah yea ker..lu nurse? kalau lu tgk gua mungkin berbeza persepsi lu lepas tu..bersedia atau tidak...

sheerna- hah bisul? mustahil la itu penyakit hinggap kat gua...
*geleng2 kepala..

life-sbb itu nurse sibuk curi gamba gua tu yg jadi itu macam kot..

rambo-bukan ini kejadian kat seremban terminal 0ne tu..

cikenit-lu 169? same ker? gua 175 la mane ade model rendah..

farah- oit..*gaya silat..gua 175 ok..

teddi- ok tiada sebarang bayaran utk kehenseman ini...haha..

zairi-gua nak bgtau pasal integriti tu sebenarnya...

Anonymous said...

lelaki dambaan kah? wahahaa!

inur said...

duik.. prsan btul bah ko ni Mr Apek.. hahahaha..