Thursday, January 22, 2009

utusan malaysia-akhbar no 1 negara...

(1/20/2009 10:06:45 AM): Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadot dipetik sebagai berkata: "Hukum memboikot barang AS kini jatuh WAJIB dan jika ada sesiapa yang tidak mahu memboikot maka hukum menyokong AS dan Israel ialah lawan bagi wajib, iaitu HARAM." Beliau menegaskan hukum wajib itu tepat kerana adalah jelas AS dan Israel kini terus degil, sombong, takbur, bongkak, tidak berperikemanusiaan, musuh agama dam membunuh manusia tidak berdosa termasuk kanak-kanak, wanita dan warga tua di Gaza. "Usaha ini perlu berterusan dan jangan hangat-hangat tahi ayam," katanya. Dipetik dari Utusan Malaysia

abih barang-barang gua nie ape cerita,bertahun-tahun gua kumpul tak kan nak buang....ini tadi punye cerite,gua pergi beli coca cola di kedai serbaneka yang khabar nyer juga adalah penyumbang pada israel...

ade seorang budak cakap ini macam "mummy tengok brother tu beli air israel" gua pandang buat seperti biase,lu orang nak tau ape mummy dia cakap...

"tengok muke brother tu kan sebijik omputeh bukan islam pun,ntah-ntah ape yang kite cakap nie pun dia tak paham syg"

then gua just berlalu sambil bimbit the star kat ketiak berperfume israel nie...

20 comments:

SisFaana said...

hahaha...siot je...tu nk perasan la tuh ek...hiks ;p

mr. hafis said...

fuh. mat saleh beb.
kalah gua.

Masy R. said...

makcik , pls tgk betul2... hidung tu hidung melayu la makcik.. sian makcik tak penah tgk omputih...ank makcik pun..

alif-mikail said...

dah tahap parah aok ni... ahhaha

apa2 pun aok memang A++... hahaha

Umie said...

Bukan melayu la Mas tp Jowo..keekeke..

Oit Pek, Ko tak rasa nak buat solat sunat taubat ke lps kena sound ngan bdk kecik tu??? hohoho

Ojie said...

kalo gua kan pek, gua segan org kata gua mcm minah saleh..huhuhu

H said...

lu rupe mat saleh ke?
ceh... mase gua jumpe lu dulu, mati2 gua ingat lu orang hindustan.
muahahahaha....
:p

pek, barang gua pun banyak dari sane ni.
abes kire skang gua gune mende sume haram2 la ni?
demmit!

mrblind said...

wah..baik punya up diri sendiri..hahaha

Anonymous said...

eh kau silap konsep.kalau dah ade barang tu..guna je la.

maksud boikot tu,kau jangan la beli dah lepas ni.

kalau kau buang segala barang kau,tu dah nama membazir.

aku dah confuse.kau ni apek (cina) or mat salleh.kahkahkah...kan dah kantoi...

zairi said...

huh...dasat la jiwa israel lu ni pex.lu ni dah patut samak badan lu dengan 7 jenis tanah bakar sampah ni.untuk hapus kan segala tohmahan orang2 kat diri lu tu.

AchiQue said...

menyampah je gua bace...

alif-mikail said...

"Nak boikot lu punya pasai..." Nazib Rajak..

sendiri mau ingat.. dey...

iyan said...

knp lu xtules blog dalam english?

KARKADEWA said...

lu pon dah mcm yahudi da gua syak...
suke lage2kn org...
heh!

2ndCyllinder said...

Mummy : eh, die fhm la ape yg kite ckp
Anak : a ah la mak..bersinar je taik lalat kat pipi die time kite kutok2 die td..
Mummy : ye la nak..

teddi said...

adoi apek mula perasan balik nie...
yup salah konsep lah...
emm bukan berita harian ke akbar no1 kat malaysia

apek terror said...

mee chee- niat gua murni le hehe...

hafis- mmg la lu kalah sedar pun...

mas- dh biase org salah anggap ini macam..

alif- parah ker smart gua nie haha...

umie- yea jawa,tp gua nie org selalu salah tuduh gua mat salleh..

ojie- lu mmg segan,tp dalam hati suke kan...

ciki-uish hindustan tang mane,siot lu...weh jgn buang..tak pe haram runcit2 je..

mr blind- bkn pe mmg hensem la wei..

no name- gua org local yg selalu dituduh mat salleh...

zairi-mane nk beli itu tanah sume wei??

achique-peh kecik ati siot..haha..

iyan-boleh cume gua malas je...

karkadewa- gua yahudi??? lu ape cite tuduh org yahudi? dpt pahala ka?

2ndcylinder-jgn cite pasal makwe lu disini..

teddi- realiti wei...realiti...mmg la gua tau saje je wei..

---Hamba Allah--- said...

ko baget ko ensem sgt la apek...
blah la apek

.farah. said...

huh mat saleh? mat saiful ada la.

apek terror said...

sleeping gurl- bukan budget,tak caye tengok gamba la...haha..

farah- uish mat saiful pe,saiful je mane ade mat...haha